1:a December

Åh, nu börjar det ändå närma sig! Kan berätta att jag gick och lade mig en kvart tidigare igår än jag brukar eftersom jag visste att jag skulle upp en kvart tidigare för att hinna se julkalendern såklart. Haha, måste säga att jag var pigg som sjutton och att årets julkalender var rätt kul så ni vet. :D  Kanske är det som vi konstaterade i helgen att jag har ramlat ner på isen för många gångar och fått lite lösa saker i skallen, men julen är bäst! Och Larsälvs imitation på hackspetten på julafton var riktigt kul idag, var så man fällde en tår av glädje! Har det inspelat på mobilen så om någon är intresserad så spelar jag ju upp den!! Idag var det sista lektionen innan juluppehållet på Sylvias så vi red ut och sprutade snö i skogen, fullt ös medvetslös. Förresten var fredagen mys hos Larsälvs, baka lussebullar(gigantiska) och dricka julmust och glögg + pepparkakor PLUS tjejorna. Det kunde ju inte sluta annat än bra va?
   

Igår så julpyntade jag och Sofia i stallet! Hängde upp lite glitter och sånt, var jättemysigt som vanligt. Fast man blev rätt blöt efter att ha varit ute och ridit i snöstorm innan, ändå duktiga hästar och jätte skoj att bara gasa gärnet med Loki i snön! Han såg ut som en sjöblöt liten råtta sen, haha. Efteråt hade jag träning också och jag och Sandra tränade till julshowen tills videokameran la av ett tag för den blev för kall, var nästan lite panik i våra ögon där kan jag tala om! Hemma drack vi glögg hela familjen och åt lussebullar och pepparkakor. Å, juste i lördags hängde vi upp julgardiner, julstjärnor i fönstren och några ljusstakar. Var så mysigt att tända första adventsljuset på söndagen och mamma läste dikten som vanligt.  Jag har nu räknat ut att jag har ätit lussebullar 4 dagar i rad och druckit glögg fredag, söndag och idag. Tur att jag rör på mig så det är nog ingen större fara hoppas jag. Men nu ska jag allvarligt ta och skärpa mig...tror jag. Hihi, nej nu får ni lite bilder att skåda dagen till ära!

   Sofia i pyntartagen       

Kommentarer
Postat av: natta

ALLTSÅ! MADDE DÅ! fiiifan vilka bilder du har lagt upp på mig, särskilt den första, den skulle ju booooort! :O:O:O haha, herregud, säg inte att det är jag, säg att det är min granne.

2008-12-02 @ 00:00:54
URL: http://nnnat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback