Ruskigt lik Holly....!

Dagens lättaste och bästa att höra var ju- Madde? Idag är en bra dag för jag är så glad, jag är så kär idag!
Och vet du vad? Jag tror nog att jag också har en bra dag idag, jag är nog också käär!!! :)

svart mössa, svart jacka, svart tröja jag ska fan med ; hur säger man nej till det? Nä precis


Min kära familj har ju lyckats med väldigt mycket, lyder som följer så ska jag om ni har något intresse och vill hänga med på min historia(?), ventilera några små tillfälligheter som har uppenbarat sig på senare tid (kanske även för ett tag sen också) :

Det första jag kan berätta om är när min kära lillasyster Sofia och min mamma var i stallet där Sofia på fredagar rider lektion förra fredagen. En annan tjej i Sofias ridgrupp har blivit tilldelad en ny häst som igen av dem vet hur den ser ut och går då och frågar ridläraren som håller lektion för tillfället, var denna hästen står. "Gå längst in i gången så ser du den direkt" svarar hon då. Ja okej, så långt är alla med? Flickan går då in i stallet och längst in i gången och står och funderar lite med borsten i ena handen och tittar på hästen. Det är här Sofia och mamma anländer.
Efter att ha hälsat och pratat lite så frågar tjejen "Är det här den nya hästen verkligen?" Min Smarta lillasyster säger då "Hmmm..........ja, den är ruskigt lik Holly!!" En stund går och alla tre står tysta utanför spiltan tills tjejen ut brister: "JAAA, NU SER JAG JU!!!! DET ÄR JU HOLLY!!!!!!" De smarta nötterna har alltså tagit fel häst! H A   H A ! Tillslut framkommer det ju att när ridläraren sa längst in menade hon ju längst in i gången vid hagarna.

J a  j a . . . D e t     m a n     i n t e    har     i     h u v u d e t     f å r     m a n     h a    i    b e n e n . . . : )


Men det här är inte det största mysteriet hemma hos oss. (det märkliga är att vi har haft samma problem med papperstussar vid diskstället förut) här kommer det som vi alla undrar:
För några dagar sen låg det mandarinskal i vasken, detta var inte det första som pappa hade lagt märke till och nu var måttet rågat! Han såg min lillebror David gå omkring och äta en mandarin och stoppade då honom och berättade att "men HUR många gånger har jag inte sagt åt dig att slänga mandarinskal i vasken?!?!?!" Feg som David är så försöker han med sina veka ursäkter "det är inte jag, det är inte jag!! det måste var flickorna!!" Inte särskilt förvånande med tanke på att David säger att han är "alltid så deprimerad för att syrrorna retar honom"  (Så det är ju som inget nytt för oss, jag menar jo tjena. Deprimerad va? Pffffft.... ) I hopp om att han ska bättra sig så lämnas den disskussionen just den kvällen.
Dagen efter på morgonen hinner jag knappt komma ner och just som jag gör min storslagna morgonentré i köket har pappa gått fram till vasken och utropar "vem fan är det som har slängt mandarinskal i vasken IGEN?!?! Ingen svarar och tar på sig skulden utan istället konstaterar min brighta fader att det är rent av läskigt att vi har ett mandarinspöke som härjar i vårat hus. Läskigt var ordet.

Behöver jag säga att dagen efter det när jag har varit och tränat samt har tagit mig till Kvantum ska jag smälla igen bakluckan på bilen åt pappa och ser vad som ligger där bak kan jag inte låta bli att fråga honom vad han har köpt egentligen?! Pappa hoppar in i bilen och smäller igen dörren, och ger mig ett svar som var ganska givet:
-21 mandariner och nu ska den jäveln fast......


Kommentarer
Postat av: Sandra

HAHAHAHA XD Din pappa är så rolig xD ;D

2008-11-06 @ 14:44:45
URL: http://drc0ck.blogspot.com
Postat av: Nathalie

2008-11-08 @ 00:23:36
URL: http://nnns
Postat av: Nathalie

Haha, din far alltså! Din familj är så cool ;)

2008-11-08 @ 00:24:32
URL: http://nnnat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback