Jul

God jul! Lite sent men ändå. Kan passa på att säga Gott nytt år nu redan för jag kommer nog inte idas blogga nå mer på detta år iaf.

Sitter med sorg hemma för att jag hellre vill vara hos farmor och farfar i Älvsbyn. Träffa Alice, åka skidor runt berget med farfar och få en mandarin och en halstablett efter halva vägen. Nu är det ju så här att jag visst fick vara kvar om jag vill, men jag måste ju faktiskt hem och städa och ta hand om Loki och rida (kanske imorgon). Alltså kan jag åka dit efter nyår igen.

Julen var som vanligt, bäst. Snäll hade jag tydligen varit i år med när jag fick många julklappar. Eller så är det för att min familj är för snälla och likaså hela släkten. Den del som bestod av pengar ska sparas hur som helst. Hoppas ni tycker att jag är mogen nu! Igår fick jag låna pappas nycklar när jag hade glömt mina vilket även det tyder på att jag kanske håller på att bli stor då.

Under julen lyckades också min kusin trycka sönder en julgranspumla med handen och en stund senare falla baklänges in i granen så han fick barr i röven. Sen var han så orolig att hans mamma skulle visa hans rumpa när de tog bort barren ur brallorna. Deras gran lever ett farligt liv inomhus.

Hur som helst. Hej då.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback