uppdatering

ojdå, jag har sackat efter typ...en månad om man rundar av lite fint sådär. Men iaf så har det varit lite fart på livet kan jag tala om, både till det bättre och till det mkt sämre en del. Iaf så var det helt underbart som vanligt i Stockholm på sommaren! Var i stugan en vecka, på midsommar for hela släkten till Åland som vanligt, och spelade minigolf (dock en täckmantel för att kunna handla väldigt mkt på taxfreen) Jag kom ju då sist av alla på golfen..trots att vi var typ 20 pers. Sen var jag i Göteborg hos Maria, var med på ett läger och sen så bodde jag och jobbade bara där på gården. Himla bra jag trivs, så bra att jag aldrig ville åka hem! Midnattsritt och maskerad, haha Hanna målade hitlermustach på sig själv. haha, det var sjukt roligt där iaf, det är då ett som är säkert! Hoppas jag kan komma på höstlovet också ;) åkte hem i värsta miniplanet, men det var bra service när man fick gratis mat och allt.

När jag kom hem for jag till stallet och hälsade på Loki som var fet som en boll, inte kul alls..på onsdagen tänkte jag att jag skulle rida en sväng och allt gick finfint, han trampade under sig och tölten var bra (vad man kan begära av en överviktig häst) också sista biten hem så går vi omkull på grusvägen, han landar på mitt ben och jag ser hans nacke vridas helt sjukt. Fy fan vad jag blev rädd! Sen så vart han halt då och jag hade blod överallt från hans skrapsår. Pappa fick komma med transporten och Loki kunde inte gå så vi fick släpa in honom i transporten typ. Jag grät, och grät och grät hela kvällen tills dagen efter när de hade röntgat honom och kollat att inget var brutet. Så nu är det bantning/sjukhage för lilla pållen. Bara han blir bra så gör jag vad som helst. Han får sällskap varje dag av mig iaf.

Igår spelade jag minigolf med Erixon och det var inte lätt men jag lyckades fan hitta nån som var sämre än jag så se på sjutton, jag vann! haha. Badade första gången i år också, kallt som inåt...ja, det var bara isflaken som saknades. Men det var trevligt :) Lägger kanske in lite bilder från midsommar och gbg sen, om jag ids!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback