1:a December

Bra att man har lust att vara aktiv här eller något i den stilen. Jag har ändå gjort ganska mycket, förra veckan hann jag med en del. Bland annat:

*Hoppa Daddan
*Solduscha
*Träna två gånger
*Vara hos Loki
*Rida ut på Daddan
*Vara med Fredrik
*Plugga
*Se på tv

Man behöver då aldrig ha tråkigt när man rider den där hästen. Jag hade en smärre nära-döden-upplevelse genom att hoppa henne. "Nä men jag tror inte hon har hoppat någon gång förut", tack Sylvia det kändes bra. Var som en mask innan hindret och sen hopp på typ tre meter och raketfart från hindret. -Varje gång. Mamma vågade inte titta.

Dock så fick hon fånga in henne i lördags efter att jag och Sofia hade ridit ut och hon lyckades dra och kasta av mig när vi var nära stallet. Hästen kom före ryttaren fram. Ironiskt nog så tittade mamma just ut genom fönstret och såg mig ligga raklång i luften. Du såg ut som en uppochnedvänd skalbagge Madde. Tack mamma.

Igår gick det ju hyfsat bra ändå. Vi red fyrgångs- och töltprogram. Bara det att man inte kan släppa ut henne i hagen då normalt innan hon får för sig att kasta sig bakåt. Bra att hon kan vara normal en enda dag! Not, men det är därför hon är så kul ju.

Idag gick jag upp 07.10 för att se julkalendern (även om jag hade sovmorgon). Den verkar ganska kul ändå. Hur som helst så ska jag se vad som än händer i den. I och med att det är första december så klippte vi också nu målsnöret för att börja hålla på med julgrejer: Välkommen pepparkakshus-bakning, julklappsinköp, önskelistor, jullåtar, lussebullar, glögg, tända ljus osv..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback