Landsmän

Vet ni hur man vet att man har tråkigt/börjar bli apatisk vid datorn? Det är när man stöttar upp sin feta skalle i handen och börjar dreggla. Jag fick det just bevisat i verkligheten. 

Det är helt tomt i vårat hur just nu alltså. Mamma är med David till hockeyträningen, Sofia är i Älvsbyn nu och imorgon ska hon till Piteå på länslagsläger, Pappa är i Stockholm för att se NHL-premiären i Globen med bekanta och David är ju då och tränar hockey som vanligt och imorgon ska han på läger i Sundis.

Och Freddan är i Ramsau. Jag känner mig helt förvirrad idag när jag är själv på en fredag. Utan myskväll och utan tacos. Det är otroligt att man lägger till med vanor så lätt, då blir man helt handfallen när man ska bryta mönstret en dag, haha. Det är då man börjar dregla efter ett tag.

Imorgon kommer då Alice i alla fall, blir mysigt. Får se vad vi ska hitta på för skoj. Hon ska då få persenten som jag har köpt till henne!

Nice att jag överlevde orienteringen igår också! Madde+karta=vilse annars så det var ju en glad överraskning. Dock inte så mycket att tänka på kanske när det var runt 1000 pers i skogen samtidigt. Fredrik hämtade mig från Arcus sen när jag höll på att frysa ihjäl för att bussen aldrig kom. Jag hade mina snygga springbyxor, jag lovar de är snyggsnygga på riktigt. På kvällen var det bara att ta ett farväl. Kände mig som på film när nån ska dra ut i krig och kanske aldrig komma tillbaka igen. Tillbaka i verkligheten så skulle han ju i och för sig bara på läger i ett säkert Österrike en vecka.

Idag har varit en underlig dag. Jag och Carro briljerade på franskan i en kvart(samlade lite guldstjärnor där tror jag) och sen for vi till en skog som har brunnit förut och samlade nå växter och grejer, åt där och for hem. Jag och Jossan har ju projektet klart till trean nu. Sugrör i rostfritt stål som ska stickas in i apelsin så har du din prima färskpressade juice i handen. Med tillföljande tillbehör. Piña colada.


På bussen till skolan satt jag och Carro och pratade om lite olika saker så pratade vi om Österrike och Schweiz, så här ungefär:
Carro:-Ja men jag skulle vilja åka till Schweiz
Jag:-Är inte Schweiz ganska likt Österrike?
-Hahahah, Schweiz är ju i Österrike!
-Hahahahah oj då jag är inte så bra på geografi.
Varpå vi skrattar i 10 minuter ungefär.

Sen uppe i skogen berättar vi det för Linnea och Jossan hur dum jag var.
Jag: -Ja men jag trodde ju Schweiz var ett eget land!
Linnea: -Schweiz ÄR ett eget land
Jag och Carro tittar förvirrat på varandra.

Om nu någon vet hur det ligger till egentligen kan ni ju förklara det för mig, för jag är helt vilse inom området just nu!

Ska ta och göra något vettigt nu, CIAO! 

 




Kommentarer
Postat av: Linnea

men madde! du kan ju inte lägga upp vad du ska göra för projek, nu kanske ngn snor det! du måste ju först fixa patent... annars förlorar du ju stor kovan

;P

2009-10-05 @ 17:16:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback