Hemma bäst

Kom nyss hem från Peabtravet i Boden där jag, mamma och Sofia har varit och tittat på Midurs regionala tävling. Som jag kunde ha fått vara med på om inte den där jävla Abisko resan kom i vägen så jag inte hann rida på hela veckan. Sofia den klanten tittar väl ner på sina fötter när vi nästan är framme i Boden och säger
-Ooooj, jag har råkat ta på mig dina träskor mamma! Haha, och ja. Hon fick ha på sig dem tills vi kom hem nu, hon hade ju inga andra skor.

Abisko ja, det var väl som Nathalie hade skrivit : allt. Det var ju coolt att se allt där och göra grejerna men annars längtade jag mest hem om jag ska vara ärlig. Var gladast när mamma hämtade mig på bussen och vi for direkt till Loki och gick ut på en promenad med honom. Han fortsätter med sitt projekt lite då och då, att gå och putta mig på rumpan med näsan hela tiden vi går. Det snurrar mellan öronen där.

Igår(när jag tillslut hade fått tag på Julia) så for vi in till stan. Julia skulle byta nån väska och jag skulle hämta min klocka, som såklart inte hade kommit än. Sen träffade vi på Fredrik och gick på Åhléns och fikade. Så himla kul att vara med Julia, vi hade ju lätt tjockaste jackorna av alla + en halsduk/sjal, haha. Dessutom färgade jag håret med en Mycket ljus kopparbrun som skulle visa sig var en Mycket MÖRK kopparbrun. Ärligt talat, inga kommentarer till det. FreddanPeddan fick trösta mig på kvällen genom att hyra en film och mysa.

"okej jag kan göra vad som helst ikväll för att det ska kännas bättre älskling. Städa? Laga mat? Baka? Pussa? Hyra en film och du får välja? :) "  Ja min hjälte tack det kändes mycket bättre♥ Äh, jag ska göra lite slingor sen så blir det nog bra. Det blir snyggt. Hoppas jag.

Så ska jag berätta vad Julia sa när vi var påväg hem till mig tidigare på dagen:
-Jag längtar så mycket tills man får ha dunjacka, en tjock jävla halsduk, mössa och feta vantar! Och det var lite kul för det var exakt vad jag hade sagt kvällen innan till en annan person.

Och nu vill jag ha engelskan skickad till mig så det är fixat. Ingen aning vad jag ska göra nu, gå och prata med Sofia om riksdagen kanske. Som hon har tjatat om hela dagen, nån läxa antagligen. Om någon har missat det: det är höst nu. Hej svejs!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback