Va? Vadå?

Går man natur måste man utvecklas till en riktig skogshajkare kan jag tala om. Idag var vi ju då i ett träsk hela dagen och Carro den pärlan paddlade kajaken(?) och tog prover i vattnet åt våran grupp så duktigt så. Annars så fångade vi en spindel och konserverade den i lite sprit i en burk. Undrar om det var BossebildoktornKristers egenfifflade kanske? Hur som så var det en lugn dag ute i träsket med kakor och baguetter och gud vet allt.

Farmor och farfar har varit här och skött om oss när mamma nu är i Lund i veckan. Som vanligt tvättar pappa enbart sina egna kläder, och det utan att fråga någon annan om vi möjligtvis ska tvätta något. Men med farmors hjälp har det alltså inte brakat samman i samma anda som det romerska imperiet föll ihop. Farmor och farfar hämtade också mig från skolan igår så jag och Sofia skulle hinna till ridningen. Utruligt nog hittade vi dit, är det någon väg jag faktiskt kan trots mitt förskräckliga lokalsinne så är det då vägen till Sylvia!

Och nyheterna från stallet:
*Daddan var snäll och hyfsat normal för en gångs skull.
*Sylvia frågade om jag ville låna någon häst av henne och tävla på. (PERFEKT!)
*Carin som rider i min grupp frågade om jag ville åka med henne dit på söndagar så hon får lite sällskap ibland. (PERFEKT då får jag rida ännu en dag)

Och mamma tyckte om det här:
Jätte bra, det skulle ju vara helt perfekt Madde!
Det löser som många av våra problem och det vi har funderat på hur vi ska lösa. Jag känner mig helt glad nu, och imorgon slutar jag tidigt! Tack!

Nu ska jag gå ner och prata lite med pappis ett tag. CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback