Julbaket

Jag och Julia hade ju bestämt att vi skulle baka knäck igår. Med lite hjälp från Fredrik också. När vi sitter där och tittar på receptet innan vi skulle handla så säger han att "Bara det inte blir som i sunes jul". Nej nej säger jag och Julia, vi är ju bäst! Sen går jag och Julia till Statoil och köper grädde.

När vi återvänder och ska börja hälla upp 2 deciliter av allt så har vi först lite problem med att mäta upp allt men där efter går allt både smärt och kladdfritt. Vi kokar utan att någon bränner sig, häller ut den på plåt utan problem, ställer ut, hittar formar, rullar bollar och låter dem smälta ner i formarna i ugnen och sen ställer vi ut dem brevid dörren ute för att stelna på plåten ännu en gång. "imponerande" "de blev perfekta" "vi är bäst" var vad vi kände då. Sen är det någon som säger: "Bara inte Carro trampar i dem haha". Tror ni inte att 10 sekunder senare står Carro i dörren med ungefär 10 knäckformar och knäck fastkladdade under skon?? Hon trampade rakt i våran knäckplåt!! Vi lyckades dock rädda ganska så många knäckar, och hoppas att Carro fick bort dem från skon sen haha. Det var nog det roligaste som kunde hända. Det blev som i Sunes jul i alla fall...

Idag ska jag och mamma göra pepparkakshus, tur att Carro är borta och tävlar. Gud nåde den som förstör det! Bättre lycka denna gång.

http://www.youtube.com/watch?v=pU3_pFvL8Lw

skulle lika gärna kunna vara vår familj, klockrent!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback