Love me, love me, say that you love me

Ja jag säger då det. Den där lilla klutten lyckades ta och fixa körkortet idag. Imponerande ändå. Har varit och åkt bil en runda därför. Och ja just det, grattis till min lilla snuttis ;)  

Imorse när jag klev på bussen så ser jag en smått chockad Carro sitta och prata med en man i grön uniform som står och lutar sig över henne. Satte mig med viss möda brevid henne eftersom bagen var med mig (och henne med för den delen) Då hör jag:
-Då kan jag ta dig med på en gång! (jag kollar på honom som ett frågetecken) trodde det var någon från militären först, men nae.
-Ja, får jag se på ditt leg? Som tur hade jag med det, men då skulle han ha busskortet också. Så bara kör han in dem i nån maskin han har med sig och hips vips så säger han bara att det funkar!
Men nu undrar jag ju, vad sjutton var det där liksom? Busskontrolleringsgubbar på gymnasiebussen? Hmmmm... Det var nog iaf inga militärer :( de kanske tyckte vi var ett hot mot samhället, eller så var det de stora samhällsproblemet med de som åker på snodda busskort? Who knows? Ett stort mysterium liksom. Fett.


Larsälvs upplevelse utanför statshuset var ju rätt coolt! Har hon tur får hon slå en pling till Diamant ;) hehehe... hoppas kan du ju!


Sen finns det ju en i min klass som försöker använda en remsa kondomer som busskort, haha. Kan ju hända vem som helst men busschauffören fick sig nog ett gott skratt och en trevlig dag på jobbet när hon står där och försöker få remsan att pipa till vid kortscanningen!

Nu → Sex and the City
Adios, eh CIAO! 


 


Kommentarer
Postat av: Didrik!

Hejsan lilltjejen. Helllo! How are you? Jag är expert på english. Tog en kurs i veckan. Nu ska jag gå och vattna mina blommor, så vi kan ha kafferep i mitt vardagsrum! Stilla natt, heliga natt. Amen!

2009-02-16 @ 14:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback