with Erixon you can

som sagt, skulle du ju bli en överraskning till idag (måndag) å "överraskningen" är ju den att de är inte Madeleine som bloggar! nä de är ju jag, Erixon aka Grabben. kraven var hårda för att jag skulle få vara "gästbloggare", "skriv nå kul", "inga låtar"  "skriv långt om allt" osv osv inte de lättaste kan ja ju lova, jaja om ni läser de här har ja ju onekligen lyckas iaf :-D

men va ska ja skriva om då?
nå förlag? nä? inte? hmm då var de ju inte så lätt.

ja skriver om hur de är att plugga i Älvsbyn å åka längdskidor (en missförstådd sport).

går tredje året i Älvsbyn nu dock inte sista tyvärr. ska läsa i 4år inte för att ja är dum (inte för att ja är den smartaste i byn heller) utan för att man hinner med mer träning då. första dagen ja skulle flytta hit till elevhemmet (som består av ett rum me säng å dusch å toa och ett gemensamt kök å tv-rum) så kände ja inte så många personer (adrian,waller,jönsson). men efter att veckorna gick så lärde man ju känna alla för att man var ju me dom i stort sett 24/7 eller egentligen 24/5. mitt första år tränade ja inte mycket var less på att åka skidor, motivationen tröt å uteblivna resultat bidrog till min "time out" från skidor. var inte heller så aktiv i skolan heller för den delan men skolan sluta och sommarn tog vid, köpte mig en wakeboard å ja kan lova att ja spenderade många timmar på den ist för å träna ;)


just nu sitter ja i älvsbyn och har börjat tävla igen eller ja jag börjad förra säsongen efter som jojje övertalade mig att åka en vattenfallcup som ja egentlien inte hade tänkt åka. och till min stor förvåning hände ja me dom andra å drog till med en nittondeplats av 80?st. jag började träna mer å drog till me riktigt bra resultat faktiskt, 10a å 9a på JSM å 5a i Orsa på vattenfallcup om ja får skryta lite. nu har ännu en säsong börjat å den har börjat skapligt. 12 i skeå 19 i östersund. en vanlig dag i Älvsbyn. vaknar tränar (om man är hurtig,vilket ja inte är) har skola, sen obligatorisk träning (3dar i veckan) intervaller(tränar ju inte bara 3 dagar i veckan de kan ja ju lova). sen efter de käkar man ser tv/sover/dator i stort sett. visst låter de tråkigt? de är de inte! för att man gör så mycke annat också spelar innebandy, ser film, bakar ;) åsså massa annat kanske inte allti lagliga grejer. + att de är ju kul att träffa skidåkarna så man ha nå å prata om. visst de kan bli lite långtradigt ibland men då far man hem å tar de lugnt sen är du uppvilad till ännu en vecka i byn.

brukar inte skriva eller berätta så mycket om mitt liv eftersom ingen frågar eller bryr sig. jag har varit den "blyga" som sitter tyst längst bak i klassrummet å är osynlig å de är ja gärna fortsätta vara :) å här i byn fantiserar jag att nästan ingen vet vem ja är för att jag tränar går på mina lektioner går upp till folkan å gör de ja ska göra no more no less. men här i byn vet alla allt å alla vet vem alla är. alla snackar skit om alla vars du är vänder huvet men de blir väl så i en så här liten by? tror till å me folk vet vem ja är utan att ja vet de.

 juste fan jag har ju inte presenterat mig:

* Fredrik Erixon 18 år
* bor i byn måttsund utanför lule (madde hatar måttsund)
* åker skidor är en oslipad diamant enligt många vetare ;)
* är slö lever på talangen(dock insett att ja måste börja träna)
* kass i skolan bra på allt annat

så nu vet de som ni behöver veta om mig. kanske tråkig läsning men nu vet ni vem Grabben är iaf om ni har undrat.
nu tycker jag att ja har skrivit långt, dock inte om allt men ja fick skriva om vad ja ville så då blev de va de blev ;) å ja ska slänga upp en låt också men säg inge till Madde.




Kommentarer
Postat av: Wålör

Jo, man blir lite chockad över vilka som vet vem man är ibland. Och onekligen snackas det bra mycket dynga om folk på byn...

2009-01-19 @ 14:30:46
URL: http://wallers.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback