And heeeey

Ännu en helg. Varför går det så fort? Man hinner ju inte ens med allt man ska göra nästan. Det kanske är något man kan önska sig av jultomten? Längre helger! Jag menar, han borde ju gilla helg om nån.

Jag hann med att leda tur hos Sylvia i alla fall, och min motvilliga hals höll. Det är skönt när det kommer människor som är trevliga och kul att ha och göra med. Daddan skötte sig förvånansvärt bra som ledarhäst! Bara några småryck ibland. Så duktig så! Loppan var lika galen som vanligt också.

Dessutom hyrde jag och Fredrik Twilight. Som de eftersläntare vi är hade ingen av oss sett den, men nu är det problemet löst! Tyckte den var ganska bra faktiskt, blev dock inte lika galen i den som nästan alla andra verkar vara. Bloggen kommer alltså inte förvandlas till en Twilight-blogg, jag kommer inte bli ett galet fan, och jag är inte kär i Edward Cullen. Så är det, inga men efter filmen här inte.

Just nu är jag mätt, mätt på vindruvor. 
-Här, TA EN VINDRUVA! Ja och sen hade man munnen full i druvor. Jag är ingen papegoja ju.

På tal om djur! Igår när jag övningskörde i mörkret ringde Sofia och pappa började för ett trepartssamtal ni vet? Så jag glömde helt bort hel lyset och pappa med! Vet inte hur många bilar vi mötte och om det körde förbi någon kanske? Har ingen aning om de såg arga ut eller så, jag koncentrerade mig på att förklara för pappa var min lila sidensjal låg. Sen så på vägen mot måttsund kutar två älgar över vägen så jag fick bromsa, och pappa berömde min röntgensyn och allt gick bra men jag blev så rädd att jag blev tårögd nästan. Sen då när vi var framme så hoppar jag ju bara ut och ska öppna luckan bak men då har våran kära bil fått ryck och låser sig när man ska öppna bak. Som tur var hade jag ju lämnat bildörren på vid gavel annars hade pappa kanske fått tillbringa en smärre stund av kvällen hos familjen Erixon också. 

Ja och idag har pappa och Sofia(!) varit i Älvsbyn och slaktat våran ren som vi tydlingen har köpt, så nu är alla frysar proppfulla med renkött. Alltså önskar vi oss inga frysta varor av någon just nu, kommer ni med frusna bullar äter vi upp dem direkt med andra ord!

Nu ska jag fortsätta med vad jag höll på med innan, som om jag kommer ihåg det? Ciao! 

TWILIGHT_NATL_2disc_3Dskew


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback