trött...

hm, vilken dag...jag är jättetrött. Igår var jag och kollade islandshästtävlingar på Bodentravet, blev lite sugen på att tävla Loki sen nån gång kanske. På kvällen drog vi iväg till Julia för att fira hennes födelsedag, fick smörgåstårta, spelade spel och hade allmännt mys. När jag kom hem var det ingen alls hemma, trots att det var kring tolv iaf. Blev lite förvånad över det måste jag säga, men alla övriga i min familj var på gillfest nån stans så det förklarade ju saken. Mitt humör var inte det bästa igår ändå, tror att det var för att jag var trött. Jag kände mig faktist jävligt förbannad om jag ska vara ärlig. Sov inte mycket i natt heller så det blev att ligga i sängen till ett på dagen sen eller så, men jag hade ju sällskap iaf. Och det var inte så dåligt.  Trött som satan har jag varit och ridit Loki, men jag piggnade till på nått sätt. Trevlig på slutet bråkhästen, trots vissa försök till att kasta sig hit och dit och hoppa på bakbenen. Ska till Älvsbyn snart och kommer hem på tisdag, blir skönt att träffa farmor och farfar.

Annars så är mitt liv ett virrvarr just nu, jag lovar jag börjar gråta snart. Man tycker om vissa så mycket fast man vet inte var man står... just när man har bestämt sig att inte komplicera saker så händer det något som gör att man inte vet längre. Frågan är vad personen vill, och om man kan lita på den. Eller om det inte är något mer alls, jag vet inte. Jag vet bara att jag vill inte bli sårad, och jag vill inte ha någon som tänker ljuga för mig eller som kände bara lite halvt för mig. Då vågar jag inte, för chansen att bli besviken och lämnad är större då. Jag vet att jag är ganska dum ibland, göra först och tänka sen, jag vet. Men det ska jag tala om att jag skulle aldrig såra någon med mening, och jag skulle vara ärlig mot den jag tycker om. För jag vet att jag vill inte själv bli sårad, det är en av de sakerna i världen jag är mest rädd för.

Tack Sandra för att du alltid finns där. Vad det än är och hur ledsen man än är så känns det alltid lite bättre med dig. Hur hade jag allvarligt talat klarat mig utan dig? -v-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback