Hon är nästan lika envis som...jag

Måndagen är strax över nu. Efter en dag av att ha fått tillbaka matteprov och skriva engelskaprov och ha en tråktråkig kemi lektion som alla hatar (ja den slutar 16.40) så fick jag iaf komma mig till stallet och rida lektion direkt efter det. Tur att mamma hade med sig en banan som jag fick stilla min hunger med innan säger jag bara. Upp och rida en liten och smällfet häst, Gaiva. Haha, hon är lite småkul ändå. Fy fan vad förbannad hon blev när jag började kräva saker av henne, öronen bakåt och backa, kasta sig hit och dit, stegra osv. Det var det vi gick igenom tillsammans innan hon gav med sig och gjorde det jag ville. Och Sylvia såklart skrattar som vanligt när jag har mina duster med hästarna, aja det var kul som sagt! Min kära moder uppmuntrade mig med att det var det roligaste hon sett på länge att se mig sitta på en tjock (och här har inte ens Loki nån chans att nå upp till den magen)liten islandshäst och hon har absolut ingen lust att låta mig kräva saker av henne. Men sen efter att den mentala spärren på henne hade kommits över blev det faktist bra! Och matteprovet gick ju faktist vägen trots allt, en stor tyngd har lättat från mitt hjärta kan jag tala om.

I lördags var jag riktigt effektiv och hann med riktigt mycket. Bland annat att se Carros och Julias badmintonmatch och se när min lillebror spelade hockeymatch och öste in mål så de krossade björx med 12-3 eller vad det nu var. :D Därför var det skönt att bara ha en lugn myskväll sen hos världens bästa och sötaste pojke.

En och en halv skoldag kvar, sen är det bara att ta resväskan och åka till Kanarieöarna! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback