Sol

När mamma inte är hemma har pappa en inbyggd sensor som gör att så fort någon går ner för trappen på natten så vaknar han. Så var det även i natt när jag smög ner för trappen för att ta 2 panodil. På direkten ropar han "Hallå?!" "Hallå...jag ska bara hämta en grej" svarade jag då segt. Och så är det. Kul tänker ni. Besynnerligt tänker jag. Det är ju så att jag går i sömnen rätt ofta så vi har en grind uppe för trappen med en jätteknepig hake så jag inte ska ramla ner och slå ihäl mig. Kanske är det därför de alltid måste checka att jag är i mina sinnes fulla bruk när jag släntrar ner? Det är som det sjätte sinnet.

På tal om det sjätte sinnet, eller nä. Solen sken idag och Loki var duktig. Yes box. Ja låda? Vad menar man? I alla fall så var heesten så duktig idag att jag fick lust att hämta en korttagare och plinga en bild på honom när solen sken och allt. Då började jag tänka så här: tänk om jag skulle kunna gå in i en fotoautomat med Loki?  Kan bli lite opraktiskt dock.

Annars då? Vi har gjort nationella idag igen. Och jag har mått illa hela dagen nästan, eller illa och illa. Jag har haft nån illamåendekänsla i mig. Det är obehagligt om jag ska vara ärlig. Så kan det vara. Nu ska jag läsa igenom the essay burger till nationella imorgon. Hejsis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback